Truca

Música per escoltar

La música ens aporta sentiments i ens evoca a diferents estats d’ànim. A l’antiga Grècia, es creia que la música podia transformar una persona en bona o dolenta depenent de si s’escoltava la música dedicada al déu Apolo al déu Dionís. Aquest “ethos”, que és com ells ho anomenaven, actualment s’utilitza, en certa manera, en la musicoteràpia.

A l’escola potenciem aquest fet comunicatiu de la música fent  audicions matinals. L'objectiu principal d'aquestes audicions és que els nens i nenes es vagin preparant per començar la classe, prenent atenció a les diferents consignes marcades pels mestres. També situem els infants dins l'època de l'audició i expliquem una mica la biografia del compositor per tal que es facin una idea del perquè del caràcter de la melodia.

L’audició es basa en l’escolta. Aconseguir l’hàbit d’escoltar en els infants és una tasca primordial per a molts àmbits educatius i bàsica en el treball musical. L’hàbit d’escoltar dóna una actitud específica i individual d’atenció que facilita l’activitat intel·lectual, interior i profunda. És tasca nostra aconseguir desvetllar en els nens i les nenes la curiositat i les ganes d’escoltar, així com desenvolupar una actitud responsable que permeti l’escolta col·lectiva d’audicions. A partir de l’observació auditiva, posem en contacte l’alumnat amb la literatura musical.

La nostra oïda ha estat educada dins els paràmetres de la música occidental i no és d'estranyar que quan utilitzem músiques de països orientals o africans, ens sobtin els diferents sons que apareixen.  Per aquesta raó utilitzem músiques de diferents èpoques i estils per tal de poder tenir una visió més oberta del què és la música.

Cada setmana fem una audició diferent; els dilluns expliquem una mica l'obra que anem a escoltar (si és una música descriptiva els expliquem la història o a vegades fem que siguin els nens els que dedueixin el què han sentit), tot seguit es llegeix un resum de la biografia del compositor (Lloc on va néixer, on va viure, què va estudiar....) i tot seguit, en silenci, escoltem l'obra. Els altres dies de la setmana els dediquem a fixar-nos en algun detall en concret de l'obra: un instrument, la forma musical, alguna particularitat de la melodia... 

Aquesta pàgina web fa ús de cookies pròpies de Joomla per a la gestió interna d'usuaris. Per a més informació visita el nostre avís legal. Veure Avís Legal