EL PROPÒSIT DE L'ESCOLA LA IMMACULADA
El propòsit educatiu de la nostra escola integra els quatre pilars de l’aprenentatge definits per la Unesco: Aprendre a conèixer, Aprendre a ser, Aprendre a conviure, Aprendre a fer.
És per això que ens proposem:
-
Una escola amb capacitat de donar resposta a les necessitats d’aprenentatge dels infants, coeducadora, integradora, amb visió de futur i que doni eines per comprendre el món.
-
Que les nenes i els nens esdevinguin persones amb valors democràtics, compromeses amb el món. L’assertivitat, el sentit crític, la creativitat, l’autonomia, la capacitat per treballar en equip i l’esperit de superació han de ser fonamentals pel seu desenvolupament.
-
Que el coneixement sigui globalitzat, connectant les diferents àrees del saber per tal de provocar un aprenentatge significatiu.
-
Que tot el temps viscut a l’escola sigui experiència educativa coherent amb la nostra línia pedagògica.
-
Esdevenir una comunitat d’aprenentatge que situï l’infant al centre i, on la participació i la implicació de les famílies sigui fonamental per reconèixer el valor de mares i pares com a educadors.
-
Que la mestra o el mestre sigui una persona propera, serena i creativa, en constant formació, que acompanya, orienta, escolta, reflexiona, dialoga, provoca…
LES PRÀCTIQUES
La pràctica educativa de l’escola es fonamenta en aquests conceptes: fer, pensar i comunicar.
-
Metodologia global i transversal:
-
Aprenentatge basat en projectes, problemes i preguntes
-
Personalització de l’aprenentatge:
-
Itineraris personalitzats.
-
Educació i gestió emocional.
-
Aprenentatge de naturalesa social:
-
Treball cooperatiu.
-
Aprenentatge entre iguals.
-
Aprenentatge significatiu i vivencial:
-
Aprenentatge Km0.
-
Aprenentatge servei (APS)
-
Mètode científic.
-
EL joc com a eina pedagògica.
-
Diversitat de llenguatges:
-
Matemàtic.
-
Lingüístic.
-
Artístics.
-
Digital.
-
Corporal.
L’AVALUACIÓ
Entenem que l’avaluació ha de ser reguladora dels processos d’aprenentatge. És per això que en distingim:
-
Dimensió formativa: valoració personalitzada i continuada del procés i l’evolució de l’alumne per part dels i les mestres.
-
Dimensió formadora: diversificació de les eines d’avaluació dels propis alumnes (Autoavaluació, coavaluació, dossiers d’aprenentatge, rúbriques, bases d’orientació, etc.)
-
La metacognició com a element essencial en l’aprenentatge: Què he après avui?
L’ORGANITZACIÓ:
El nostre propòsit determina un model organitzatiu facilitador de diferents dinàmiques d’aprenentatge on la idea de flexibilitat n’és fonamental:
-
Flexibilitat d’horaris facilitant una continuïtat natural dels aprenentatges.
-
Flexibilitat d’espais conquerint tots els de l’escola i aprofitant els de l’entorn proper. Espais polivalents, agradables i acollidors.
-
Flexibilitat d’agrupacions tenint en compte les inquietuds, motivacions i necessitats de cadascú.