Pojecte Educatiu

L'objectiu fonamental de l'Escola La Immaculada és crear uns contextos d’aprenentatge significatiu on els nens i nenes hi participin de manera activa i creixin socialment i intel·lectual amb uns valors que els permetin desenvolupar-se de manera crítica, positiva, creativa, col·laborativa i responsable amb la societat.
Proposem activitats d'innovació pedagògica basades en tres factors: Fer, pensar i comunicar, de manera que afavoreixin expressar lliurement els sentiments i pensaments dels nens i nenes, potenciar el diàleg, la reflexió, l'argumentació i el respecte cap a les idees dels altres i facilitar-los així el creixement integral com a persones.


L'etapa d'educació infantil ocupa els cursos de P3, P4 i P5 i es correspon amb el Grup dels Petits.
Es basa en la formació integral dels infants aplicant metodologies innovadores i respectuoses amb el moment maduratiu de cada nen i cada nena. Es vetlla molt per l'equilibri emocional de cadascú i l'aprenentatge en la gestió de les pròpies emocions.
L'equip de mestres afavoreix les condicions necessàries perquè cada infant pugui desenvolupar les seves capacitats i avançar en el seu procés de creixement amb un ritme propi.
-
Programa d'integració pels infants de 3 anys que comencen l'escola, el qual permet crear un clima acollidor i relaxat, necessari per facilitar l'adaptació dels nens i nenes.
-
El joc com a activitat per excel·lència de la infància i, per tant, eina d'aprenentatge.
-
La pràctica psicomotriu per fer un procés de maduració psicològica i emocional a través de l'expressió corporal i el moviment.
-
Aprenentatge de la lectoescriptura des d'una metodologia constructivista i respectant el moment maduratiu de cada infant.
-
Treball per racons on cada nen i nena aprèn al seu ritme els llenguatges matemàtic, verbal, musical i artístic.
-
Espais d'aprenentatge amb grups flexibles.
-
Coneixement de l'entorn social i natural mitjançant el treball per projectes.
-
English.
-
Introducció de la llengua anglesa en l'àrea de Psicomotricitat.
-
Ús de recursos digitals: Activitats amb iPads, ordinadors i eines digitals interatcives.
-
Filosofia com a eina de reflexió, comunicación i obertura al món.
L'etapa d'educació primària comprèn el tram obligatori de l'escolaritat dels 6 als 12 anys. S'organitza en dos grups de tres cursos de durada cada un: Grup de Mitjans (cursos de 1r, 2n i 3r ) i Grup de Grans (cursos de 4t, 5è i 6è).
En aquesta etapa ens proposem proporcionar a tots els nens i nenes una formació humana, cultural i social que faci possible el desenvolupament de les seves competències i els prepari per aprendre i seguir aprenent al llarg de la vida.
Les activitats d'aprenentatge es plantegen fomentant el diàleg, la cooperació, l'esforç, l'anàlisi, la reflexió, la responsabilitat en el treball i l'esperit crític i tolerant a través de metodologies innovadores que potencien la motivació, participació i implicació dels alumnes a tots nivells:
-
Treball sistemàtic de l'aprenentatge de les llengües catalana, castellana i anglesa i de les matemàtiques.
-
Capses d'Aprenentatge:
- Autonomia
- Iniciativa personal
-
Physical education: collaborative challenges.
-
Llenguatges artístics: música i dansa / visual i plàstica.
-
AB3P: aprenentatge basat en preguntes, problemes i projectes.
-
Espais d'aprenentatge amb grups flexibles.
-
Aprenentatge personalitzat.
-
Eines d'autoavaluació: l'avaluació com a eina reguladora, no penalitzadora.
-
Educació emocional.
-
Mindfulness.
-
Racons i tallers d'aprenentatge.
-
Experimentació científica.
-
Recerques i treball col·laboratiu.
-
Treball d'habilitats del pensament.
-
TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement) TEP (Tecnologies de l'Empoderament i la Participació).
-
Projecte MIRA (Mètode Interactiu de Reflexió a través de l'Art).
-
Projectes Matemàtics: VídeoMat i FotoMàtiques.
-
Projecte School to School amb la Fundació Vicente Ferrer a l'Índia.
-
Música per aprendre a escoltar.
-
Educació per la salut.