CONTACTE
Revista l'Altaveu
937532958 - 618794160 - secretaria@lanovaimmaculada.cat
A 5è estan practicant la divisió amb decimals a partir dels preus dels productes del cistell de la compra.
A 5è han fet un joc de taula amb l'objectiu d'escriure unes instruccions que s'entenguin molt bé. Estan aprenent com són els textos instructius i les diferents tipologies que hi ha. La rúbrica que han elaborat els serveix per fer el seguiment de com van avançant en aprenentatges.
L'equip d'investigació del Projecte Blendi per la inclusió social i la igualtat a tota Europa, de la Universitat Pompeu Fabra, han entrevistat l'alumnat de 5è i 6è.
A 5è s'avaluen els coneixements del relleu de Catalunya, Espanya i Europa.
Les nenes i els nens de 5è són amics lectors amb els de P5. Els petits han explicat el conte d'Els tres porquets a 5è i els grans els han contestat amb dues versions diferents del mateix conte inventades per ells.
A 5è estan aprenent les operacions amb números decimals d'una manera molt pràctica: amb el carretó de la compra. A més han fet una base d'orientació per aprendre a autoavaluar-se.
A 5è han berenat pa de xocolata. Però no pas un de comprat, no! Se l'han fet ells mateixos a partir del repte que els proposa una de les capses d'aprenentatge.
Les nenes i els nens de 5è diversifiquen els seus aprenentatges perquè podem aprendre de moltes maneres diferents!
Els tallers són l'alternativa als espais d'aprenentatge, que habitualment dúiem a terme a l'escola amb alumnes de diferent edat i que ara es realitzen amb el mateix grup de convivència estable. Sempre procurem que estiguin vinculats a les diferents intel·ligències múltiples.
A la Classe de 5è ja tenen enllestit el seu arbre, ara només els cal mantenir viva la curiositat per omplir-lo de preguntes!
Justament aquest arbre és el que han triat a 5è. Per fer-ne una bona observació han anat a Can Mayolas a dibuixar-ne un del jardí. Gràcies!
Cada inici de curs les nenes i els nens de primària elaboren el seu Pla personal. Es tracta de definir tres objectius per assolir a llarg termini: un vinculat als seus aprenentatges, un altre en relació amb els seus companys i companyes i el darrer referent a la família i a casa. Durant el curs dediquem moments a revisar com van i si els estan assolint amb èxit.