CONTACTE
Revista l'Altaveu
937532958 - 618794160 - secretaria@lanovaimmaculada.cat
A I3 es van preguntar “Com es camuflen els pops?” “Com s’amaguen?” Canvien el seu color segons el del del lloc on es troben! Quins altres animals coneixem que poden fer això?
Un àlbum il•lustrat a La Maleta d'Artista d'I3! Leo Lionni és l’artista que els inspira amb la història d’en Frederick, un ratolí poeta: el pas del temps, l’arribada de l’hivern, les provisions d’uns ratolins i les paraules i els colors que recull.
On viuen els pops? Com es defensen davants els depredadors? A I3 s’han convertit en pops que fugien dels taurons o peixos gat. Han imaginat nedar per l’Oceà Atlàntic tot amagant-se entre les roques, camuflant-se amb cloïsses i petxines o llençant tinta (mocadors)!
La Maleta d'Artista ve des d’Indonèsia de la mà de l'artista tèxtil Mulyana. Entre els coneixements previs dels infants d’I3 va sorgir la idea que el POP era com un “monstre”. Pocs dies després, Mulyana els proposava fer els seus propis “pops” i comparar-los amb els de veritat. Quants ulls tenen? Tenen boca? On? I banyes? O el nas? La Carme, que és molt traçuda, els ha ajudat! Gràcies Carme!
Què són els foradets o rodones que tenen els pops als tentacles? Per què serveixen? Què els agrada menjar? Preguntes que es fan a I3 i amb les que aprenen a cercar informació en els llibres, col•laborant en equip. Sabeu que a les ventoses tenen el sentit del gust i poden “tastar” allò que toquen sense portar-ho a la boca! I que els pops tenen un bec com el d’un lloro? Curiós, oi?
A I3 aprenen a comptar, escriure, ordenar, relacionar… a partir de propostes manipulatives de la tardor: Omplir el cistell de la compra, trobar paraules, fer el seu grafisme, trobar l’ombra d’una imatge o jugar al “memory”…
A I3, ara que ja tenen nom, necessiten trobar respostes per totes les seves preguntes: Tots els pops són liles? Tenen ulls i boca? Com mengen? Han fet cartes per demanar llibres de pops. Però, com s’escriu “POP”? Han enviat els seus missatges a les altres classes de l’escola i també a la biblioteca. L’Elna els ha portat la carta i ja estan preparant un lot de llibres!
Where are you? The I3 girls and boys played with a parachute and learnt some prepositions of place: 'on, outside and under'. Funny game!
I3 children designed their own faces and used nuts, almonds, peanuts, sunflowers seeds and hazelnuts to draw their mouth, eyes, ears and nose. Having fun while learning the parts of their face!
Les nenes i nens d’I3 estan aprenent com han de posar els dits i la mà per tocar el teclat. També han pogut interpretar partitures molt senzilles seguint els colors de les notes!👏🏻👏🏻👏🏻Bravo!
A I3, després de fer moltes propostes i votacions, finalment han decidit ser la classe dels POPS! Quin animal més interessant. I vosaltres, què en sabeu dels pops?
Després de la Maleta d'Artista de la fotògrafa Emily Blincoe, a I3 han creat un visor a partir d’un bric! L’han pintat, decorat i, finalment, han “fet fotografies”. Buscant objectes i espais de l’aula que estaven en fotografies impreses han practicat lamirada fotogràfica, aprenent a “enquadrar” allò que vols capturar.