Estem aprenent...
Matemàtiques
Les nenes i els nens de 1r aprenen matemàtiques de manera manipulativa amb les diferents propostes dels racons.
Aurores boreals
A I3, tot mirant un conte, van sorgir unes preguntes sobre les aurores boreals: Existeixen? Com es formen? On les podem veure? La Meritxell, la tieta d’en David, els ha visitat per explicar-los la seva vivència quan les va anar a veure a Islàndia i Noruega. I els ha resolt molts dubtes. Gràcies Meritxell per aquest aprenentatge de Km0!
Mario Nigro a La Maleta
Mario Nigro arriba a C. Inicial amb la Maleta d'Artista. Treballen la composició, les gammes de colors i la línia.
Azuma Makoto a La Maleta
La Maleta d'Artista porta Azuma Makoto a I5 amb la seva proposta de flors congelades. Una maleta que convida a activar el pensament científic.
Una lletra que canvia
Al Laboratori de Lletres de C. Mitjà, "La lletra que tot ho canvia" ens convida a jugar amb les paraules i inventar rodolins i rimes.
Núvols
A I4, a partir de la pregunta “Com es formen els núvols?”, han dut a terme un experiment per observar aquest procés. Abans de començar, han formulat diferents hipòtesis sobre el que podria passar. A continuació, amb un recipient d’aigua calenta, una tapa i gel, han pogut observar com el vapor d’aigua, en entrar en contacte amb el fred del gel, es condensa i forma petites gotes que simulen els núvols.
El problema
Al Laboratori de Lletres de Cicle Superior recomanem “El problema” d’Iwona Chmielewska. Una bonica història de com un problema pot tenir solucions ben creatives!
La tempesta a La Maleta
A la classe d’I4 ha arribat una Maleta d'Artista que porta el nom de la seva classe: La Tempesta. Han descobert un munt de compositors, compositores, ballarines i ballarins que s’inspiren en els sons de la pluja i els trons per fer les seves coreografies i composicions i això els ha inspirat per crear la seva banda sonora i coreografiar-la. Cliqueu aquí per saber-ne més.
Prevenció
A 4t ha vingut la Laura de la Fundació Vicki Bernadet a explicar-los una història i fer-los reflexionar sobre un munt de coses relacionades amb la prevenció de l’abús sexual a menors. Moltes gràcies!
La Història i la indumentària
A 5è, després d’estudiar les diferents civilitzacions de la Prehistòria i l’Edat Antiga, estan preparant els patrons de les seves indumentàries i ara ja els comencen a confegir els vestits.
Al museu!
Cicle Superior ha anat de visita al Museu Can Framis de pintura catalana contemporània i hi ha fet un taller per elaborar un llibre d’artista. Ens ha encantat l’experiència!
A investigar!
Els infants d’I4 han parlat de l’hivern: entre tots han compartit idees sobre com podem dibuixar aquesta estació i ho han plasmat al paper. Dibuixant amb cera blanca i pintant amb aquarel·les, han notat que aquestes relliscaven i els ha sorgit una pregunta: Per què rellisca l’aquarel·la sobre la cera blanca? Ara ho han d’investigar!