Estem aprenent...
Esqueixos i arrels
A 2n, a partir de la investigació sobre com és l’olivera, va sorgir la pregunta: “Com són les arrels d’una olivera?”. Han decidit plantar una olivera a partir de l’esqueix d’una branca jove per veure’n l’evolució i el creixement de les arrels. Sabíeu que l’Àloe vera és una planta que ajuda en el creixement de les arrels? Com és possible?


Repartint
Repartint aprenem a dividir. A I5 resolen situacions matemàtiques de manera manipulativa, seguint una base d’orientació per no deixar-se cap pas i, així, arribar a trobar la solució.


Capses per aprendre
A 5è treballen amb les capses d’aprenentatge: alguns fan plànols de la classe, altres aprenen sobre musicals o fan un text instructiu per fer pa. Són una eina excel·lent per aplicar els coneixements adquirits i treballar la iniciativa i l'autonomia personal.


Xarxa de Millora Educativa
Aquesta setmana la Júlia P. ha presentat a la Xarxa de Millora Educativa del Maresme-Vallès Oriental les estratègies que treballem a l’escola per cuidar l’ecosistema escolar.


Pensament crític i creatiu
Aquest cap de setmana participem al Simposi de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB exposant el que fem a l’escola per dotar el nostre alumnat de pensament crític i creatiu.

Espècies amenaçades
Les nenes i els nens de 4t s’inspiren en l’artista Sophie Standing i broden amb llanes de colors damunt imatges d’espècies amenaçades: el Linx ibèric i la Cigonya negra. També investiguen sobre les seves característiques, habitat i alimentació.


Higiene
A 3r fan un taller per conèixer la importancia de tenir una bona higiene personal. Per acabar han elaborat la seva pròpia pasta de dents.


Comarques, cims i música!
Els alumnes de 4t a partir d’una pregunta sobre qui va ser el primer escalador a pujar dalt de l’Everest, van investigar i localitzar aquest cim al mapa. Un cop resolta la pregunta, van sorgir noms de muntanyes emblemàtiques que coneixien de Catalunya, les van localitzar en el mapa i, així, han après les comarques. També han comparat les alçades de l’Everest amb el cim més alt de cada comarca i, a música, han buscat un grup musical o cantant de cadascuna de les comarques catalanes.


Dia de l'olivera
El 26 de novembre és el dia mundial de l’olivera, que se celebra per donar importància a aquest arbre i els beneficis que té. A 2n, la Classe de l’Olivera, han organitzat una festa per celebrar aquest dia amb un munt de paradetes que cada nen i nena ha preparat: tast d’oli, olives i olivada, plantacions d’oliveres, perfums i cremes hidratants d’oli d’oliva…
Bridges
From the book BRIDGES by Marc Majewsky, 6th graders learnt that bridges can be friendly to the environment. They found out about their age, place, material... and why they are so important!


La visita
“La visita” de Núria Figueras i Anna Font, editat per Kalandraka, motiva els nens i les nenes de 1r a descobrir com és el bosc, quins sons s’hi senten i què hi ha sota terra. I els inspira a fer la seva producció artística!


Yllena James a La Maleta
La Maleta d'Artista d’Yllena James arriba a 5è i els convida a descobrir els fractals per fer les seves pròpies creacions amb retoladors d’acrílica.

