Estem aprenent...
Dones científiques
Les nenes i nens de 1r aquesta setmana amb motiu del #diadeladonailanenaenlaciència han rebut la visita de diverses dones científiques. La Mar, la mare de l'Aina, que és dentista els ha explicat moltes coses sobre les dents. La Montse, la mare de l'Unai, els ha fet alguns experiments i ens ha ajudat a resoldre la pregunta de: "Com es fan els xarops?". I amb l'Emma, la mare d'en Jan, han descobert els tipus de sang que hi ha i la importància de donar-ne. Moltes gràcies a totes!
La feina de farmacèutica
Avui a 3r per celebrar el #diadeladonailanenaenlaciència han rebut la visita de l'Anabel, mare de la Clara, i la Laia, farmacèutiques de la Farmàcia Pallarés del poble. Els han resolt moltes preguntes sobre la ciència, els han explicat el seu dia a dia a la farmàcia, el recorregut que han hagut de fer per arribar a ser científiques i els han portat uns experiments per fer a l'aula que els han encantat! Moltíssimes gràcies!
Un gas "que no es veu"
Avui a 4t, l'Anna, la mare d'en Gerard, que és química i que treballa en una fàbrica de detergents, els ha explicat la seva feina i els ha preparat uns experiments amb CO2, un gas "que no es veu". Ha estat molt divertit! Gràcies Anna! #diadeladonailanenaenlaciència.
Química a I4
Amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, mati d'experimentació científica a I4 amb la Montse P., mare de l'Arnau, que és química. Moltes gràcies!
Martin Watson a La Maleta
Martin Watson a la #maletadartista! Les nenes i nens d’I3 coneixen l’art urbà dels grafitis i ho posen en pràctica omplint una zebra de grafitis amb lletres, símbols, línies…Després van anar a passejar buscant grafitis pel poble i fan fotografies de parets per poder-hi afegir la seva zebra plena de grafitis.
100tífiques
Dins del programa #100tífiques per desvetllar l'interès pels estudis científics entre les nenes, a 6è els visita Anyeline León, enginyera química, i els explica com es el procés dessalinitzador de l’aigua del mar. Moltes gràcies!
La feina de llevadora
Aquests dies celebrem el #diadeladonailanenaenlaciència. L’Alba, mare de la Mar, que ès llevadora, explica a I5 en què consisteix la seva feina i quins estudis ha cursat per arribar aquí. Gràcies!
Cultura avaluativa
A I4 reflexionen sobre el propi aprenentatge en relació a la representació de l’esquema corporal, perquè a l'escola ja a Infantil aprenen a reflexionar i regular sobre els seus propis aprenentatges.
Ones sonores
Després d’escoltar el so dels planetes, a les nenes i nens de 3r els han sorgit un munt de preguntes sobre la propagació del so: Per què si anem a l’espai no hi podem escoltar res però en canvi han gravat el so dels planetes? Com es propaga el so? Es poden veure les ones sonores? Han començat a fer diferentes hipòtesis i a realitzar diferents experiments per poder resoldre aquestes preguntes.
Hipopòtams
Per què les dents d’un hipopòtam són tan grans? Què mengen amb aquestes dents tan grans? Els hipopòtams s’han de rentar les dents? Els nens i nenes de 2n ja han penjat les seves hipòtesis.
Animals!
Els nens i les nenes de 2n exposen als seus companys i companyes el que han investigat i après sobre el seu animal preferit.
Pol Nord, Pol Sud
Gràcies Biblioteca Can Manyer pels llibres que ens heu deixat sobre les zones àrtica i antàrtica. Ajudaran a contestar la pregunta que s'han fet a 4t : "Són iguals el Pol Nord i el Pol Sud?"