Estem aprenent...
Ball de bastons
Que divertit és el ball de bastons! Cal molta concentració i coordinació amb les companyes i companys per tal que surti bé. Les nenes i nens d’I5 en saben un munt!
Comiat
L’activitat entre les amigues i amics lectors de 5è i I5 va acabar de la millor manera: fent una gimcana per l ‘escola! S’ho van passar molt bé. Gràcies 5è!
Un fotògraf enginyós
Cicle Inicial ha rebut la visita del fotògraf Àxel Serrat, que exposa la seva obra Sinergías al Revela-T. Els ha ensenyat com funciona la càmera analògica i també com planifica les seves increïbles fotografies. Moltíssimes gràcies per la visita Àxel!
Imatge i aprenentatge
En Dimas Fàbregas ha estat convidat a obrir el cicle de conferències del Festival Revela-T de fotografia amb una xerrada on ha explicat el vincle que hi ha entre les imatges i l'aprenentatge.
Imi Knoebel a La Maleta
Els nens i nenes de 2n han rebut la Maleta d'Artista de l’Imi Knoebel per inspirar-se i fer una composició amb els reglets. Un cop feta, calculen quin número representa.
Paleontologia
A i3 estan aprenent coses del món dels dinosaures! Des de l’Institut Català de Paleontologia ha arribat una maleta plena de rèpliques: un ou, unes dents, petjades i una vèrtebra. Amb aquesta també arriba la maleta d'Artista d’en Joan Fontcuberta i el seu projecte “Dinosaur”, que els convida a practicar l’enquadrament utilitzant uns visors que han creat prèviament. Amb els visors i dinosaures juguen a captar imatges. Una experiència que els fa mirar el món dels dinosaures amb ulls científics i d’artista alhora.
El so
Com ha pogut la NASA gravar els sons dels planetes? Com es propaga el so? Les nenes i nens de 3r estan investigant les diferents qualitats del so. Han fet diferents experiments i han descobert que les ones sonores poden ser més distants o més juntes depenent de si el so és agut o greu. Aquesta característica del so es diu freqüència o Hertz.
El molinet de cafè
Arts escèniques a I3! Les nenes i nens d’I3 van voler representar la història del molinet de cafè interpretant els personatges del conte. Però abans van anar fent petits exercicis bàsics treballant l’expressió facial i l’entonació. Són unes i uns artistes!
Coordinació
Les nenes i nens d’I4 treballem cooperativament per aconseguir que totes les pilotes passin pel forat del paracaigudes. Ens hem de coordinar molt bé i ajudar-nos per poder aconseguir l'objectiu!
Pulsació i melodia
Pulsació i melodia: Les nenes i nens d’I4 han vist la diferència entre la pulsació de la música que sempre és constant amb la melodia que pot evocar ritmes i tessitura diferents, i ho han fet tot seguint la música amb les pilotes i creant una petita coreografia.
Colònies a la platja
Els nens i les nenes de 6è han passat uns dies fantàstics de colònies practicant un munt d'esports i refrecant-se a l'aigua.
Avaluació
Les nenes i els nens de 6è exposen tot el que han après de les etapes de la Història davant les famílies i els ensenyen com cocrear una rúbrica d’avaluació.