Estem aprenent...
Precisió
A Cicle Mitjà: observació atenta i dibuix precís com feien les il·lustradores naturalistes de finals del s. XIX.


Choctone
Els infants de la Classe de la Xocolata han observat la diversitat de colors de cabells que té cadascú i han descobert que la xocolata també presenta una gran varietat de tons. S’han fet fotografies dels cabells i, tot mirant-les, han volgut trobar la tonalitat de marró que més s’hi assemblava. Per aconseguir-ho, han barrejat diferents colors fins a obtenir el seu “choctone”, inspirant-se en la gamma de marrons de la xocolata segons Pantone.

Comença el "Compartir" d'Infantil
Aquesta setmana, els tres grups d’Infantil han gaudit d’una estona especial: s’han reunit per iniciar les trobades del “Compartir”, un espai on expliquen notícies i vivències que els apropen. Han començat amb el conte “El lladre de fulles”, que els ha ajudat a descobrir què passa amb les fulles dels arbres en aquesta època de l’any.
Gats a la biblioteca
ls nens i nenes d’I5 han anat a la Biblioteca Can Manyer a buscar llibres sobre els gats per seguir investigant característiques i curiositats d’aquests animals que han triat com a nom de la seva classe.

L'olivera de 2n
Els nens i nenes de 2n van demanar a la Biblioteca can Manyer ajuda per la seva investigació sobre l’olivera. Gràcies a la informació llegida als llibres i l’observació d’oliveres han confegit un mural per recollir tot el que han après del seu Arbre de Preguntes de la classe.
Matemàtiques que es toquen
Matemàtiques manipulatives: A 3r comencen racons d’aprenentatge per treballar la descomposició de nombres i la suma i resta portant-ne.

Aprendre al museu
Cicle Mitjà visita el Museu Picasso de Barcelona per practicar les matemàtiques i la llengua a partir de l’obra de l’artista amb la nova proposta de taller “De l’art a l’aprenentatge”.

II Jornada Art i Escola
Hem participat a la II JORNADA ART I ESCOLA al Museu Picasso on hem pogut reflexionar amb en David Bueno i la Glòria Jové sobre els beneficis de l’art en l’aprenentatge d’infants i joves i les possibilitats que té per expandir el currículum escolar.


Pèl
Per què surt pèl a la pell? Aquesta és una de les preguntes que s’han fet els infants de la classe de la Xocolata. Han descobert que hi ha parts del cos on tenim pèl i d’altres on no, i han investigat per què ens en surt i quina funció té en cada lloc del cos. A més, han vist que tots els pèls són diferents en cada persona: poden variar en el color, la forma, el gruix i la llargada. Això ens fa únics, igual que la resta del nostre cos!


Punt de partida
Les nenes i els nens de Cicle Mitjà es comencen a organitzar en equips i temes d’investigació de cara al VII Congrés d’Aprenentatges de l’escola.


La figuera
A I3 ja tenen Arbre de Preguntes! Després d’explorar els arbres del nostre entorn, buscar informació a la biblioteca i fer una votació, els nens i les nenes d’i3 han escollit el seu arbre de preguntes: la Figuera! A partir d’aquí iniciaran una descoberta d’aquest arbre tan especial per ells i elles!
Com soc?
A partir del conte “La joia interior” de l’Anna Llenas, els nens i nenes de 1r han parlat sobre la seva essència, què els fa ser qui són, veient que tots i totes som diferents. Després s’han dibuixat i ho han penjat a la porta de la classe.