Estem aprenent...
Cavalls
A I3 ja tenen nom de classe: els Cavalls. I han tingut una idea: com que volen aprendre més coses sobre aquests animals han escrit un missatge per una família que té un cavall i viu a prop de l’escola. L’han deixat a la bústia amb il.lusió, esperant que els responguin i els ajudin a descobrir coses sobre el món dels cavalls.
Gats
Aquesta setmana els nens nens i les nenes d’I5 han anat a conèixer els gats de la Tina a cas seva. Gràcies per ensenyar-nos tantes coses d’aquests animals de companyia.
Un diari per aprendre a escriure
Els nens i nenes de 2n comparteixen el que han fet durant el cap de setmana i escriuen al seu diari els records d’aquests dies.
Justícia ambiental
L’àlbum il·lustrat del Labolletres “El bosc dels germans” serveix de disparador per a investigar sobre justícia ambiental a un equip de Cicle Superior que comença a treballar de cara al VII Congrés d'Aprenentatges.


Otoño
En segundo han estado investigando las frutas de otoño y han querido hacer una encuesta a los compañeros y a las compañeras y a las familias para saber cuál es su fruta de otoño preferida.
Jornada de Futurs
En Pau i la Júlia, de l’Equip Impulsor, participen a la Jornada d’inici de curs del Fòrum Futurs de l’Educació amb una ponència inspiradora de Mònica Albertí sobre cultura restaurativa i un temps per compartir experiències.


Les orelles
Una companya ha portat a I3 un conte titulat “Unes orelles molt i molt llargues” de l’autora Erna Kuik. El protagonista és en Martí, un conill molt enginyós que un dia que fa fred decideix fer-se un retrat en un tros de paper de diari. Però...ai, les orelles són tan llargues que no hi caben. Inspirant-se en el conte han fet el propi retrat i s’han pintat les orelles del color que més els agrada, igual que en Martí.


Equips d'investigació
Comencen a caminar els 3 equips d’investigació de Cicle Mitjà pel VII Congrés d’Aprenentatges sobre Agroecologia: Malbaratament, Crisi climàtica i "Ets el que menges".


Comencem a investigar!
Cicle Inicial s’inicia amb els 3 equips d’investigació del VII Congrés d’Aprenentatges: les llavors, les plantes medicinals i els productes de proximitat i temporada.


Tangram a La Maleta
Arriba a I5 la proposta d’un conte: Tangram Gato dels autors Maranke Rinck i Martijn van der Linden. Els nens i les nenes han treballat amb les peces del tangram: han fet diferents models de gat utilitzant les set peces d’aquest joc geomètric i també altres animals que surten en aquest llibre il.lustrat.


Creació musical
A 5è estan creant la lletra de les cançons que interpretaran en el musical de Sant Jordi. Durant el procés, s’estan treballat aspectes com la mètrica –l’estructura rítmica de cada vers–, la repetició i l’ús de patrons perquè la cançó sigui memorable, així com l’adaptació dels accents de les paraules als moments musicals més destacats. També s’ha reflexionat sobre quin missatge volen transmetre i com organitzar-lo en parts com la introducció, estrofes i tornades, buscant que cada lletra encaixi amb la música i la història que volen explicar.
Helga Stentzel a La Maleta
The 6th graders were delightful by Helga Stentzel’s proposal. Using different clothes, they designed their favourite animals and chose the perfect landscapes for them! Developing artistic skills allows us to see the world in new ways!

