Estem aprenent...
Per una societat més justa
Taller de cures a 5è per reflexionar sobre els rols de gènere establerts i com superar prejudicis.


Escalada!
Què necessitem per escalar? Les nenes i nens d’I4 han improvisat amb cordes uns arnesos i mosquetons per practicar escalada amb seguretat al rocòdrom de l’escola.
Comptant puntets
Totes les marietes tenen puntets? Quants? A I3 ho investiguen en els llibres de la biblioteca i descobreixen que, de petites, no se’ls veuen els puntets i, poc a poc, es van enfosquint i apareixent. Hi ha marietes de 2 puntets, de 5, de 7… de 24! Han comptat molt i han posat puntets a la seva marieta.


Gimkana d'amics
Els companys i companyes de 5è preparen una gimcana als amics lectors d’I5 perquè puguin aconseguir els seus carnets lectors! S’ho han passat molt bé!


Volcans a la capsa
Capses d’aprenentatge a 2n. La nova pregunta de l’arbre sobre els volcans els ha portat 3 capses per investigar i resoldre tots els dubtes: Els volcans només expulsen lava? Qui són els vulcanòlegs? És el mateix foc, lava i magma? Quines són les parts del volcà? Tot just ara es troben elaborant la seva primera maqueta per indicar les parts d’un volcà.
La Història
Aprenentatge de Km0 a 4t. Després de descobrir les grans etapes de la Història, l'Albert, el pare de la Rita C., els ha explicat moltes coses sobre la Història de Vilassar. Ara ja en són una mica més experts i expertes. Gràcies!


Pintar amb la pluja
Les nenes i els nens de 1r han aprofitat per pintar amb aigua de la pluja i, també, per escoltar com la pluja pinta. Podeu veure'n el vídeo clicant aquest enllaç.


Marietes
Totes les marietes són de color vermell? A I3 comencen a investigar a partir d’aquesta pregunta que s’han fet. Busquen a llibres de l’aula i també escriuen una carta a la biblioteca per demanar-ne més. Avui han anat a buscar-los i la Marina els ha ensenyat com fer un préstec. Sabeu que ponen 50 ous les marietes?
Autogestió
Dia de lliure organització a 6è. Els nens i nenes s’autogestionen el temps a partir de les diferents feines: individuals, per parelles i en grup. S’han de planificar el día i marcar-se objectius per poder tenir totes les tasques acabades a l'hora d'avaluar-se.


Llaminadures
Aprenentatge de Km0. La mare de l'Aleix, que és dietista, ha anat a I4 per ajudar a respondre una pregunta que es van fer: Per què si mengem moltes llaminadures ens fa mal la panxa? Han conegut com funciona l’estòmac, com es una dieta saludable, i al final han fet uns gelats saludables boníssims! Gràcies Lídia!


L'embaràs
Treballant el cos humà, els nens i nenes de 3r es van fer la pregunta de com havien crescut dins de la panxa de la mare. L'Alba, mare d'I5 que treballa de llevadora, els ha explicat com és la seva feina amb les mares embarassades i com creixen els embrions fins a ser nadons. Gràcies Alba!


Metamorfosi
En Jordi ha portat un capgròs a I4. L’han observat i han investigat sobre la seva metamorfosi fins esdevenir granota. Fascinant!!!

